Scouts Heirbrug

Wie kan lid worden?

Kinderen kunnen vanaf 6 jaar of vanaf het eerste leerjaar naar de scouts, zolang ze 6 jaar worden voor 31 december van het lopende scoutsjaar. Voor 2023-2024 wil dit zeggen dat vanaf 1 september 2023 iedereen lid kan worden die geboren is voor 31 december 2017, of in 2018 geboren werd maar al in het eerste leerjaar zit.

Wij zijn een jongensscouts, maar in onze akabe tak mogen ook meisjes inschrijven!

Kan mijn kind enkele keren komen proberen?

Je kind kan 2 keer komen proberen vooraleer je dient in te schrijven. We raden dit zelfs aan, zodat we al eens kunnen kennismaken. Kom gerust een kwartiertje vroeger of blijf plakken na de vergadering om te babbelen met de leiding!

Waar vind ik meer praktische informatie?

Ontdek hier alle praktische informatie van Scouts en Gidsen Vlaanderen.

Wat zijn de jaarlijkse kosten?

Lidgeld

Het lidgeld van onze groep bedraagt €55 bij het begin van elk werkjaar. €50 voor het tweede kind en €45 voor het derde. €30 bij inschrijving na 1 maart.
Het lidgeld wordt gebruikt voor de verzekering en een vieruurtje elke vergadering.

Voor wie het financieel moeilijk heeft is er scouting op maat. Je betaalt dan €10 lidgeld.

Activiteiten

Rond de €20 tijdens het jaar. Voor activiteiten zoals zwemmen,kookvergadering, weekend, zeedag.

Uniform

Een sjaaltje is verplicht. Dit kost €8 en kan je aan het begin of het einde van elke vergadering bij de leiding vragen.

Een hemd wordt verwacht vanaf de jongverkenners, maar mag ook eerder. Dit kost €35 en is te vinden bij de Hopper, of voor een lagere prijs op onze tweedehands pagina.

Kamp

Het kampgeld varieert per tak. Dit wordt betaald rond juni. Indien gewenst kan er betaald worden in schijven.

Kapoenen: €90
Akabe & Welpen: €120
Jongverkenners: €180
Verkenners: €195

Wat gebeurt er na het inschrijven?

Nadat je het inschrijvingsformulier verstuurd hebt zal onze verantwoordelijke groepsadministratie de aanvraag behandelen. De meeste aanvragen worden aanvaard, zeker als je kind al eens is komen proberen.

Hierna is het ongeveer een week wachten totdat een lidnummer wordt toegekend. Je zal een e-mail krijgen met instructies voor het lidgeld en een account aan te maken op de Groepsadmin.